tisdag 25 december 2012

Året som gått

Hittade denna roliga lista på Internet och tyckte att den kunde vara kul att fylla i... :)

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag köpte mig en racer cykel. Aldrig gjort förut och trodde aldrig jag någonsin skulle göra. 
Höll du några av dina nyårslöften?
Hade nog inga nyårslöften och kommer inte göra några för 2013 i heller :)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i  år?
Ja, Katja fick en lillasyster till Valter :) O våra vänner Andreas o Karin fick en liten flicka. 

Dog någon som stod dig nära?
Ja, vår älskade lilla Nisse. Hunden vår fick somna in den 4 maj kl. 20,30 <3

Vilka länder besökte du?
hahaha...ja, danmark :) Spännande va?!
Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?
tid...kan man få mer av det? 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Den 4 maj, (se ovan),  21 sept, en av min abästa vänner lämnade skåneland för norrland :( 3 dec, min allra första "1 åriga bröllopsdag" :)

Vad var din största framgång 2012?
Att 1 år av skolan är över och jag har klarat det super om jag får säga det själv.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Fick ryggskott under min semester och säger bara AJ AJ AJ! Annars bara dem vanliga små krassliga sjukdomarna som förkylning o feber...tack o lov!!

Bästa köpet?
Min nya tränings cykel, kul ny träningsform :)

Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom det vanliga som boende o mat så har ca 15000 kr detta året gått till bilen...grrrr!!! En del pengar till skolböcker också och ett o annat shopping tillfälle :)

Gjorde någonting dig riktigt glad?
personliga saker ;)

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om  2012?
stiftelsen - vart jag än går. Alina ?? - Flytta på dej

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare
Hur tillbringade du julen?
Julafton ska firas här hemma hos oss med mamma,pappa o Linda o hennes barn, syrran m familj, Dennis mamma o pappa o bror. Juldagen firas med Dennis föräldrar och alla hans syskon med familjer. 

Blev du kär i år?
Är redan kär och hög på livet, familjen och tillvaron. Underbart!

Läste du någon bra bok under 2012?
faktiskt inte...brukar läsa mycket men i år har det som sagt varit ont om tid och mycket av "läsa bok" tid har gått till skolböcker istället. 
Favoritprogram på TV?
Tittar inte på tv så mycket. Men DVD boxar tycker vi om så 2 säsonger av Dexter har vi kört igenom och jag har även sett DVD boxarna Desperate House wifes. Program som går på TVn har väl blivit på spåret, lite x-factor.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
träningskläder :) strykjärn :)

Något du önskade dig men inte fick?
Alltid vill man ha något och jag kräver inte mycket. Tycker faktiskt att det är det lilla som räknas och alla dem där extrema sakerna som jag kanske önskar mig (som ett besök hos norrlandsvännen) kommer inom sinom tid :)

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Det var en lördag, i princip som alla andra lördagar. Dennis familj kom på fika och min familj firade med mig dagen efter :)

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, om min Nisse o semlan hade fått vara kvar hos oss. 

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Mycket arbetskläder, en hel del träningskläder o annars tights, jeans och snygga toppar till det.

Vad fick dig att må bra?
All träning så klart och självklart mår jag bra och blir glad när jag får höra om andras lycka. Allt som löst sig för mamma på alla sätt i vis, att pappas bygge tagit fart osv. 

De bästa nya människorna du träffade?
Träffade nog inte några nya människor direkt men har kommit mina arbetskompisar närmare och lärt känna dem bättre vilket är kul!

Det går säkert att utveckla dessa svaren med hur många meningar som helst men ett HELT år är rätt så långt trots allt när man börja tänka efter. Jag kommer INTE ihåg vad jag gjorde i januari tex. Gör ni?
Men för att sammanfatta året 2012 så är det med att säga: Ett år som jag är väldigt nöjd med, jag har utvecklats på många plan, lärt mig nytt, blivit ett år äldre. Jag älskar helt enkelt mitt liv och är så otroligt lyckligt lottad över att jag har det liv jag har. Att jag har min fina familj, min underbara man och min så högt älskade barn. Alla ni gör mig komplett och jag skulle ALDRIG vilja byta något !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar