lördag 29 december 2012

Onico Lakrits eller Onico lakrits?


Läs mer på Onico.nu

Ja, vad tycker ni? Heter det lakrits (uttal: lackriss) eller heter det lakrits (uttal: laakris)?? Långt aaaaa eller kort aa? Själv säger jag med kort a...lakrits :) (lackriss)
Svår fråga det där, de borde egentligen handla om dialekter eller? För mig känns det att det är vi här nere i söder (skåne) som säger lackriss och dem lite längre norrut som säger laakris...och att det kanske är det rätta. Vad säger ni och vad tror ni är rätt?
Vilket som så är det nu ett nytt snus som kommit ut och för mig låter lakrits som en bra smak på snus. själv varken röker eller snusar jag men rökning luktar och sätter sig i kläderna samt att passiv rökning är skadligt. Snus luktar inte ( det kan ju komma en lakrits doft från denna, inte illa!), det är inte skadligt för omgivningen + detta alternativ är nikotinfritt. bra!!

1 kommentar:

  1. vad roligt att du läst bloggen så länge! :)

    hejtina.blogg.se har gjort min design. kolla med henne :) men jag vet inte om hon kan göra designers till blogspot också

    SvaraRadera