söndag 6 januari 2013

Plugga vidare?


Om ni klickar på texten ovanför så öppnas ett nytt fönster med ett STORT utbud av Utbildningar. Toppen tycker jag och har själv varit inne på denna sidan mycket när jag letat efter min utbildning :)
Allt från bygg till frisk och skönhetsvård. Och diverse olika utbildningar ex folkhögskola, komvux, yrkesutbildning, yrkeshögskola osv.Vad vill du läsa till?
Själv har jag valt redovisningsekonom på distans 50 %. Räcker gott o väl för mig som även jobbar 75 %. Det funkar verkligen perfekt att kombinera detta :) 
Om jag inte hade haft barn så tror jag att jag hade läst till polis. Det finns ingen utbildning på det här i närheten och jag vill ju så klart inte flytta från mina barn. O om jag inte hade varit så "bekväm" så tror jag nog att jag hade läst vidare till ambulans sjuksköterska. Skulle jag börja på det nu så skulle det först vara 3 år till sjuksköterska, sen jobba i ca 1 år och därefter läsa 1 1/2 år till....vem orkar det liksom ;)
Men...vem vet?! Man blir ju aldrig färdiglärd och jag älskar att lära mig nya saker och skaffa mig kunskap. Med min nya utbildning så tror jag verkligen att jag kommer få ett jobb som jag kommer att trivas med men det är ju inget som säger att jag inte kommer läsa något annat lärorikt. Kanske något språk...det är ju väldigt kul. Eller nåt om hälsa och friskvård...kul och nyttigt. 
Ja, det finns ett STORT utbud och det är inget som stoppar dig....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar