måndag 7 januari 2013

Tränings schema :)

Usch ja, efter all decembers onyttigheter och Lalandia resan för den delen så kan jag knappt bli mer motiverad till att träna :) Det ÄR ju såååå skönt och jag tycker det är synd om alla dem som inte får må så bra som mig bara för att dem inte tar tag i träning.
Dagen vi kom hem från Lalandia blev det en löprunda, väldigt lite onyttigt under helgen och idag har jag rört mig hela dagen på jobb och har varit en vända på gymmet för intervall träning på löpbandet samt styrketräning :) SKÖNT!!!!
Så nu har jag försökt sätta ihop ett träningsschema för våren.

1 veckas träning ska innehålla:
1 intervallpass på träningscykel
1 intervallpass på löpbandet
1 löprunda ute (varannan vecka 5-6 km och varannan vecka 12-13 km)
Det ska bli 2 styrketräningspass på gymmet då jag tränar igenom hela kroppen.

Lite närmare våren och tävlingen (Sövde triathlon) så kommer det bli ca 2 cykelpass ute på racern, 2 löppass och 1 styrketräningsdag, kanske 2 ;)

Jag hoppas att detta ska göra mig uthållig, stark och allmänt tränad rakt igenom :) Vad tror ni??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar